czwartek, 17 listopada 2011

Tarta malinowo-owsiana

To ciasto zostało przygotowane specjalnie dla mojej kochanej mamusi z okazji tego, że w końcu zdała na  prawo jazdy! Z tegoż powodu powinna szczęśliwych gości czymś częstować, a że nie ma teraz do tego głowy (czemu w sumie się nie dziwię, pierwszy raz ją widzę tak szczęśliwą) to oderwała mnie od mojego kochanego serialu i w sumie nie miałam nic przeciwko:) Wymyśliłam że upiekę właśnie to z tego powodu, że mama kocha zarówno płatki owsiane jak i owoce leśne, no i że wszystko było pod ręką:) ....
Przepis z ksiązki drOetkera "Łatwe ciasta"

Tarta malinowo-owsiana

Składniki:

  • 220g mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 30g płatków owsianych
  • 120g cukru
  • 1 torebka cukru wanilinowego
  • 3 jajka (rozmiarM)
  • 4 łyżki mleka
  • 100g masła
  • 300g mrożonych malin (u mnie też jeżyny)
  • plus u mnie: 2 garści orzechów włoskich
Sposób przyrządzenia:
  1. Rozgrzać piekarnik do 180 stC. W misce wymieszać mąkę i proszek do pieczenia. Dodać pozostałe składniki (oprócz owoców) i miksować na gładkie ciasto na najwyższych obrotach miksera.
  2. Wyłożyć ciasto do formy na tartę i ułożyć na wierzchu owoce.
  3. Piec ok.35 min i gotowe! Smacznego!








1 komentarz:

  1. Gratulacje dla mamy! A ciasto wygląda przepysznie z tymi owocami.

    OdpowiedzUsuń