środa, 2 listopada 2011

Czekoladowa tarta z pomarańczami

A tutaj mamy znowu coś dla czekoladoholików:) Nie ma co, czekolada na serio uzależnia ale nic na to nie poradzę jak widzę coś czekoladowego, to muszę to pożreć:) Przy robieniu tej tarty sporo się na wkurzałam na moją niemoc kuchenną (rozsypana mąka, uwalony stół, czy lekko przypalony garnek) ale to moje zmęczenie i roztargnienie a nie poziom trudności wykonania tarty mnie przerosły. Co jest pocieszające to szybkie zniknięcie gotowego wyrobu ze stołu i to że samo ciasto na tartę to chyba najlepsze jakie jadłam, więc od dziś ciasto na tartę tylko z tego przepisu!

Czekoladowa tarta z pomarańczami
( z jakiejś starej gazety, nie jestem w stanie sprecyzować, z której)


Składniki:
na ciasto:
  • 3 szkl. mąki pszennej
  • 125g margaryny
  • jajko
  • 2 łyżki cukru (u mnie więcej)
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
masa budyniowa:
  • 250g margaryny
  • budyń czekoladowy
  • 1/2 szkl. cukru pudru
  • pomarańcze
  • galaretka pomarańczowa
Sposób przygotowania:
  1. Z podanych składników zagnieść ciasto. Wyłożyć nim formę do tarty, piec w temp.180stC na złoty kolor (u mnie jakieś 15min)
  2. Budyń zagotować na szkl. wody, ostudzić. margarynę utrzeć z cukrem pudrem. Dodawać powoli budyń i wszystko dobrze utrzeć.
  3. Galaretkę rozpuścić w 1/2 szkl. wody. Owoce pokroić i podgotować z sokiem pomarańczowym (niekoniecznie, ale dla lekko korzennego aromatu dodać jeszcze przyprawy-np.cynamon, goździki), wystudzić.
  4. Na tartę wyłożyć masę budyniową, ułożyć wystudzone owoce i wylać tężejącą galaretkę.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz