środa, 2 listopada 2011

Nigellowe muffinki śniadaniowe

Więc na wstępie chciałabym bardzo podziękować chiilibite za książkę 'Nigella gryzie'', której jestem wielką fanką i kolejna porcja pysznie wyglądających przepisów już czeka w kolejce do wypróbowania....Dzisiaj jeden z przepisów na muffinki, a konkretnie pomarańczowe muffinki:) Pysznie! Dawno jadłam coś tak niesamowicie pomarańczowego, od razu stawia na nogi i daje niezłego kopa na resztę dnia (byłam w stanie tańczyć na warsztatach przez 5 godzin, więc wiem co mówię (piszę) ). Podaję przepis za Nigellą i życzę smacznego:)

Pomarańczowe muffinki śniadaniowe
(12 porcji)

Składniki:

  • 6 łyżek masła
  • 1 i 1/3 szkl. mąki
  • 1/2 łyżeczki sody 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 szkl. cukru
  • skórka z 1 pomarańczy
  • 1/3 szkl. i 1 łyżka świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
  • 1/3 szkl. i 1 łyżka mleka
  • 1 jajko
Sposób prygotowania:
  1. Nastawić piekarnik na 200stC. W rondelku rozpuścić masło, odstawić. Wymieszać mąkę, sodę, proszek do pieczenia, cukier i skórkę pomarańczową.
  2. Mokre składniki, czyli masło, jajko, mleko i sok pomarańczowy dokładnie wymieszać w oddzielnej misce i dodać do suchych składników. Wymieszać. Można dodać jeszcze jakieś pierdułki które lubicie np. żurawinę tj. ja albo orzechy czy czekoladę.
  3. Przełożyć ciasto do foremek i piec ok.20 min. Smacznego!











5 komentarzy:

  1. Przepyszne, nie tylko na sniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wiem, co jem jutro na drugie śniadanko ;) Dziękuję za pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki one mają kolor! Sama barwa dodaje energii, co dopiero cały smak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowicie;) mam takie same foremki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow! od razu biorę do ręki mój notatnik z przepisami. Te muffinki są następne w kolejce!!

    OdpowiedzUsuń