czwartek, 17 listopada 2011

Blok mleczny z żurawiną

Czy wspominałam już jak bardzo kocham bloki? Są pyszne, tanie i przede wszystkim pyszne. Nierozłącznie kojarzą mi się z moim dzieciństwem, gdyż moja kochana mamcia nie ma niestety talentu do pieczenia ciast, więc zazwyczaj robiła ciasta, które wstawienia do piekarnika nie wymagają:) Jednak to wcale mi, jako nadwornemu łakomczuchowi w domu, nie przeszkadzało. Ostatnio tak stęskniłam się za smakiem tego przysmaku i zaczęłam szukać jakiegoś przepisu  i wtedy w ręce wpadła mi gazeta "Przyślij przepis" a w niej przepis na nietypowy blok mleczny. Troszkę go oczywiście podrasowałam i podaję go wam w mojej wersji:)

Blok mleczny z żurawiną
(na keksówkę)

Składniki:
  • 250g margaryny
  • 1 szkl. cukru
  • 500g mleka w proszku
  • 1,5 szkl.suszonej żurawiny ( ja dodałam jeszcze taką ze słoiczka, (do serów i mięs) )
  • Duża paczka herbatników (nie pamiętam ile dodałam, ale to każdy wg własnego uznania)
  • 70g płatków migdałowych
Sposób przygotowania:
  1. Do garnka wlewamy 1/2 szkl. wody. Dodajemy cukier i margarynę, gotujemy. Zdejmujemy z ognia.
  2. Mleko wsypujemy do miski, wlewamy zagotowaną wodę , cały czas mieszając, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Dodajemy żurawinę ( obie), pokruszone herbatniki i płatki migdałowe. Mieszamy, przekładamy do keksówki, odstawiamy do ostygnięcia i zajadamy:)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz