czwartek, 10 listopada 2011

Ciasto czekoladowo-pomarańczowe

Dzisiaj jedno z tych ciast, które o wiele gorzej wygląda od strony wizualnej, za to od smakowej jest bezbłędne i przyznaję, ciężko się przyznawać do swojego błędu, ale czasem jest to konieczne...Najważniejsze, że wiem gdzie błąd został popełniony i za drugim, trzecim razem już go nie popełnię (dla wnikliwych w nawiasie przy przepisie podam wam, gdzie błąd zrobiłam, aby was uchronić od wizualnego niepowodzenia ciasta :D)
Co jednak bardzo mnie cieszy, mój błąd wynika nie z przepisu (i mówię od razu na smak to nie miało najmniejszego wpływu) a z mojej nieodpartej chęci eksperymentowania, a jak wiadomo, człowiek na błędach się zwykł uczyć:)
Tak więc przepis wam podaję prosto z książki drOetkera :


Ciasto pomarańczowe w paski 
(no i właśnie paski mi pouciekały...) 

Składniki:
Na jasne ciasto:
  • 150g mąki
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150g cukru
  • 1 torebka cukru wanilinowego
  • 125g masła lub margaryny
  • 2 jajka
  • 75g posiekanych migdałów
Dodatkowo:
  • 1 łyżka przesianego kakao
  • skórka pomarańczowa (ile kto lubi)
  • 1-2 łyżki soku pomarańczowego
  • 40g groszku czekoladowego lub posiekanej czekolady (i tu się zatrzymam, gdyż mniemam, że dałam jej za dużo i przez to ciemne ciasto było cięższe i białe ze pozakrywało przy pieczeniu tu i ówdzie)
Na polewę:
  • 3 łyżki marmolady pomarańczowej
  • 1 łyżka soku pomarańczowego
  • skórka pomarańczowa
Sposób przygotowania:
  1. W misce dokładnie wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia. Dodać cukry, masło, oraz jajka i miksować 2 min na najwyższych obrotach, aż powstanie gładkie ciasto. Wymieszać ja z migdałami.
  2. Podzielić ciasto na pół, do jednego dodać kakao, troszkę soku pomarańczowego i czekoladę, a do jasnego resztę soku i skórkę pomarańczową.
  3. Do wyłożonej papierem tortownicy układać na przemian łyżką ciasto jasne i ciemne (tak żeby utworzyć ukośne paski).
  4. Formę ułożyć na ruszcie w 1/3 wys. piekarnika (od dołu, i tak tego też nie doczytałam i może to też miało wpływ na wygląd ciasta, dlatego wam to piszę:))i piec w temp.160-180stC ok.25min.
  5. Ostudzić ciasto, i przygotować polewę: zmieszać jej składniki i zagotować, ostudzić i polać nią ciasto. Smacznego!

 












1 komentarz:

  1. kolor ładny ma i świetne połączenie czekolada i pomarańcza kojarzy mi się ze świętami

    OdpowiedzUsuń