czwartek, 10 listopada 2011

Tarta śmietankowo-cynamonowa

Jak wspomniałam w poprzednim poście często eksperymentuję i nie zawsze trzymam się podstawowego przepisu , a jednak prawie zawsze wychodzi to na dobre wypiekom. Tym razem przerobiłam przepis na krem śmietankowy do tart i powiem wam,wyszło super pysznie:)
I jeszcze jedno: zauważyłam, że za często robię tarty, to zaczyna się robić uzależniające....


Tarta śmietankowo-cynamonowa

Składniki:

  • kruche ciasto (każdy ma swój ukochany przepis, ja swój jak dotąd najlepszy podałam przy tym przepisie, ale dałabym więcej cukru)
  • 3 jajka
  • 150 ml śmietanki 18 %
  • 150 g mleka
  • 50-60g cukru pudru (lub jak wolicie słodsze, to więcej)
  • cynamon
  • do wrzucenia do farszu: co tylko zechcecie, ja jak zwykle dorzuciłam suszonej żurawiny,, płatków migdałowych i posypałam wierzch czekoladą :))
Sposób przygotowania:
  1. Wyłożyć formę na tartę kruchym ciastem, podpiec spód w piekarniku, ja piekłam jakieś 15 min w180stC.
  2. Aby przygotować farsz należy ubić jajka, śmietanę, mleko,cukier puder i dorzucić cynamon ( śmiało ok.3 łyżeczek możecie też dać inne korzenne przyprawy, np. imbir czy gałkę muszkatołową).Wrzucić dodatki (żurawina, płatki midgałowe)
  3. Wylać farsz na podpieczone ciasto i piec jeszcze ok.20-25 min, aż farsz się zetnie. Smacznego!









1 komentarz:

  1. Ja też mam słabość do tart...nie tylco co do robienia , a co do jedzenia;)
    Fajny pomysł na krem, musi byc pycha!

    OdpowiedzUsuń