niedziela, 4 września 2011

Muffinki a la pączki angielskie

Moja młodsza siostra wręcz ubóstwia muffinki, kiedy tylko widzi jakieś w zasięgu wzroku- pochłania je wszystkie! Ponieważ ostatnio miała zły humor ( z powodów mi nieznanych) postanowiłam ją pocieszyć tymi oto muffinkami. Udało się, bo stwierdziła, że te są jej ulubionymi;) Dlatego też jeśli wasza młodsza siostra ma zły humor to polecam ją pocieszyć taką małą słodką babeczką, uwierzcie-to działa:)


Muffinki a la pączki angielskie
(przepis wyszperany tu)

Składniki:
  • 1/4 szkl, masła
  • 1/4 szkl. oleju roślinnego
  • 3/4 szkl. cukru
  • 2 duże jajka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka wanilii
  • 2 i 2/3 szkl. mąki
  • 1 szkl. mleka
  • dodatkowo na posypkę: stopione masło (ok. 3 łyżek) i cukier cynamonowy.
Sposób przygotowania:
  1. Rozgrzać piekarnik do 230st.C. W misce zmieszać masło, olej i cukier. Dodać jajka
  2. W drugiej misce zmieszać składniki suche, wymieszać.
  3. Dodawać mieszankę mączną do maślanej na zmianę z mlekiem, dokładnie wymieszać.
  4. Przełożyć do foremek ( u mnie wyszło 6 dużych i 12 mini babeczek, czyli myślę, że z 12 babeczek standardowych rodzajów wyjdzie) i piec ok. 15-17 min lub do czystego patyczka. 
  5. Wyjąć z piekarnika wystudzić. Każdą muffinkę polać stopionym masłem i posypać cukrem cynamonowym. Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz