sobota, 27 sierpnia 2011

Jeżynowe muffiny z cini minis

Szukałam jakiegoś dobrego przepisu na muffinki, ale z powodu mojego lenistwa, wszystkie opcje wiązały się z wyjściem z domu i pójściem do sklepu, czego chciałam za wszelką cenę uniknąć. Postanowiłam więc wykorzystać to co zostało w domciu. I tak, moi drodzy powstały przepyszne muffinki na które przepis już przekazuję:)



Jeżynowe muffinki z cini minis
( 12 szt)

Składniki:
  • 50g cini minis ( płatki śniadaniowe-cynamonowe)
  • 250g jeżyn
  • 125g margaryny
  • 100g cukru pudru
  • 1 op. cukru cynamonowego
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 250 g mąki
  • 1/2 paczuszki proszku do pieczenia ( 8g)
  • 4 łyżki mleka
  • tabliczka czekolady ( wg uznania- u mnie mleczna)
  • 250g cukru pudru
  • 8-10 łyżek soku z cytryny
Sposób przygotowania:
  1. 40 g płatków pokruszyć, resztę odłożyć. Owoce oczyścić i zostawić 12 szt. do dekoracji. Tłuszcz, cukier, cukier cynamonowy,sól utrzeć mikserem na gładką masę.
  2. Wmieszac jaja i mleko. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać do ciasta, wymieszać łyżką. Wsypać jeżyny, płatki i wymieszać.
  3. Nakładać do foremek, wkładając w środek każdej muffinki kostkę czekolady.
  4. Piec ok. 35 min w 180 stopniach. Ostudzić
  5. Przygotować lukier: wymieszać cukier z sokiem, w razie potrzeby dolać soku tak aby lukier był dosyć gęsty.Polać nim muffinki, posypać płatkami, resztą czekolady( zetrzeć) i położyć na każdej muffince jeżynę. Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz