środa, 14 września 2011

Serduszka waniliowe

W ten weekend wzięłam na warsztat kruche ciasteczka, które zażyczyła sobie moja siostra- największa fanka kruchych ciasteczek. Na moje szczęście foremka w kształcie serduszek była w domu na swoim miejscu, także ciastka nie zajęły dużo czasu ani wysiłku, a efekt godny zjedzenia przynajmniej kilku:)


Serduszka waniliowe
(ok. 30 szt.)

Składniki:
  • 225g mąki pszennej
  • 150g masła
  • 125g cukru
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 1 op. cukru wanilinowego
  • cukier puder do posypania
Sposób przygotowania:
  1. Do dużej miski przesiać mąkę, masło i rozcierać opuszkami palców.
  2. Dodać cukier, esencję waniliową, cukier wanilinowy i wyrobić dość twarde ciasto.
  3. Na stolnicy rozwałkować ciasto na placek grubości mniej więcej 2 cm ( ja zrobiłam więcej na cieńszym cieście). Foremką wykroić ciasteczka.
  4. Ułożyć ciasteczka na blasze, piec w temp.180stC przez 15-20 min aż nabiorą złocistej barwy. Ostygnięte posypać cukrem pudrem. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz