niedziela, 21 sierpnia 2011

Maślane muffinki

Moje zmęczenie daje znać o sobie dopiero teraz, pod koniec wakacji, kiedy to nicnierobienie przytłacza mnie bardziej niż zwykle...na szczęście przypomniałam sobie o tym, że kiedy za oknem pada dobrym rozwiązaniem jest upieczenie czegoś pysznego na poprawę nastroju, tak więc bez większych wstępów podaję przepis na muffiny które poprawiły mi humor:)



Maślane muffinki
na ok.12

Składniki:
  • 310g mąki pszennej lub jakiejś innej
  • 60g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 375ml mleka
  • 160g masła
Sposób przygotowania:
  1. Nastawić piekarnik na 210 stopni. Przygotować foremki.
  2. Przesiać mąkę, cukier i proszek do pieczenia do miski. Zrobić dołek w środku, a w innej misce przygotować jajka, mleko, i masło- wymieszać i dodać do suchych składników.
  3. Delikatnie wymieszać drewnianą łyżką, aż składniki się połączą, tylko uważać żeby nie przedobrzyć- cała masa może wyglądać troszkę niechlujnie :)
  4. Przelać do foremek, nalewać standardowo- do 2/3 wysokości foremki. Piec ok. 20-25min, albo do czasu aż muffinki będą miały złotobrązowy kolor. Wystudzić i zajadać. Smacznego!




 ps. ostatnie zdjęcie jest autorstwa mojej młodszej siostry, która widząc mnie robiącą zdjęcia wypiekom też musiała dodać coś od siebie:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz