sobota, 27 sierpnia 2011

Sernik malinowo-cytrynowy

Zachciało mi się sernika...zresztą nie tylko mi, bo mama mnie błagała o sernik od przeszło miesiąca, tak więc spełniłam życzenie swoje i bliskich i zrobiłam 2 serniki. Oto pierwszy z nich- faworyt mojej mamci;) Przepis znalazłam jakiś czas temu na jakimś blogu, wybaczcie, było to zbyt dawno żeby pamiętać i przerobiłam po swojemu;)


Sernik malinowo-cytrynowy
(ok. 10 porcji)


Składniki:
Na ciasto kruche:
  • 260g mąki pszennej
  • 75g cukru 
  • 100g margaryny
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Na masę serową:
  • 4 jajka
  • 200g cukru
  • 750g zmielonego twarogu
  • 125g słodkiej śmietany 36%
  • 40g mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżeczki cukru wanilinowego
  • starta skórka z cytryny i wyciśnięte trochę soku
  • 10-15 sztuk malin (świeżych lub mrożonych)
Na polewę:
  • sok z malin i cukier puder 
Sposób przygotowania:
  1.   Przygotować ciasto kruche. Z podanych składników zagnieść szybko ciasto, zawinąć w folię aluminiową i schłodzić w lodówce (30min).
  2. Ciastem wyłożyć blachę lub tortownicę.
  3. Maliny rozdrobnić np. widelcem na papkę.
  4. Przygotować ser: jajka, cukier i cukier wanilinowy utrzeć mikserem na gładką masę.Dalej ubijając na małych obrotach, dodawać stopniowo twaróg, słodką śmietanę, skórkę z cytryny, sok z cytryny i na końcu mąkę ziemniaczaną.
  5. Masę podzielić na pół. Pierwszą wyłożyć na ciasto kruche, do drugiej dodać maliny, delikatnie wymieszać i wyłożyć na pierwszą masę..
  6. Piec w 180 stopniach, ok. godziny. Przygotować polewę lub też lukier ( jak zwał, tak zwał) z soku malinowego i cukru pudru.
  7. Sernik najlepiej smakuje, schłodzony na drugi dzień. Podawać polany lukrem malinowym. Smacznego!













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz