niedziela, 7 sierpnia 2011

Słodka szachownica

Czasami mam ochotę na coś efektownego, ale jednocześnie niewymagającego dużo pracy. Kiedy ostatnio mieli odwiedzić mnie znajomi właśnie taka chęć mnie naszła i wtedy natknęłam się na prosty przepis na pyszne ciasteczka, w książce o moim ulubionym składniku ciast ( jakby ktoś nie pamiętał-mam tu na myśli czekoladę, oczywiście (: ). Więc pomijając zbędne rozpisywanie się na temat zalet tych pyszności napiszę krótko: goście byli zachwyceni, a ciastka zniknęły błyskawicznie:)

Słodka szachownica
(ok. 18 sztuk)
Składniki:
  • 175g miękkiego masła
  • 6 łyżek cukru pudru
  • 1 esencji waniliowej
  • 250g mąki pszennej
  • 25g stopionej czekolady
  • lekko ubite białko
Sposób przygotowania:
  1. W misce utrzeć masło z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodać esencję waniliową, wymieszać
  2. Stopniowo dosypywać mąkę, cały czas ucierając. Pomagając sobie palcami, wyrobić miękkie ciasto.
  3. Podzielić ciasto na pół. Do jednej połowy dodać stopioną czekoladę i dokładnie wyrobić. Obie połówki zawinąć oddzielnie w folię spożywczą i wsadzić na pół godziny do lodówki.
  4. Oba kawałki ciasta rozwałkować na prostokąty o wym. 7,5 x 20 cm i grubości ok.3 cm. Jeden kawałek posmarować lekko ubitym białkiem i nakryć 2 kawałkiem ciasta.
  5. Przekroić wzdłuż ciasto i przewrócić jeden kawałek. Posmarować białkiem i przyłożyć drugim kawałkiem, aby powstała szachownica, starannie docisnąć.
  6. Pokroić ciasto na plastry, ułożyć je na blaszce.
  7. Piec w piekarniku w temp. 180 stopni przez 10 min, aż stwardnieją. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz