sobota, 27 sierpnia 2011

Tort czekoladowy z mango

Mmmmmm... wakacje się niestety powoli kończą, a zaległości na blogu się sporo porobiło:) No, cóż na pierwszy ogień idzie mój 18-nastkowy tort, który jak mniemam nie powinien być wykonany przez solenizantkę, no ale jak nie ja, to kto? ;) Wyszedł pyszny, choć trochę się bałam, bo to jeden z pierwszych tortów w moim życiu, jak widać solenizantkom wszystko wychodzi....na dobre:). Przepis przerobiony z książki "Z kuchennej półeczki-czekolada"



Tort czekoladowy z mango
(12 porcji)

Składniki:
  • 50g kakao w proszku
  • 150ml wrzącej wody
  • 6 dużych jajek
  • 250g cukru
  • 275g mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 puszki mango po 400g każda
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej lub ziemniaczanej
  • 350ml śmietanki kremówki
  • 75g czekolady deserowej ( do dekoracji) + u mnie jeżyny, wiórki kokosowe, i inne pierdółki potrzebne do tego żeby tort wyglądał urodzinowo)
Sposób przygotowania:
  1. Do miski wsypać kakao, stopniowo dolewać wrzącą wodę, cały czas mieszając, aż powstanie gładka masa.
  2. W misce utrzeć jajka z cukrem na puszystą masę, po wyjęciu łopatki powinien na chwilę zostawać w masie ślad. Wlać masę kakaową, wymieszać. Przesiać mąkę, proszek do pieczenia, wymieszać.
  3. Przelać masę do przygotowanej tortownicy ( śr. ok. 23cm) i wyrównać. Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez godzinę lub do czasu, gdy ciasto będzie uginać się przy dotykaniu.
  4. Pozostawić do wystygnięcia w formie, następnie przekroić na 3 części ( można oczywiście a nawet trzeba nawilżyć dodatkowo biszkopty - ja z racji tego, że tort miał być zjadany również przez dzieci, zrobiłam to za pomocą soku z cytryny)
  5. Odsączyć mango, 1/4 owoców przełożyć do malaksera i zmiksować na gładką masę. Mąkę kukurydzianą wymieszać z 3 łyżkami soku z mango na gładką masę. Dodać do puree z mango, przelać do rondelka i gotować na małym ogniu, mieszając, aż masa zgęstnieje. Odstawić do ostygnięcia.
  6. Pokroić resztę mango, ubić śmietankę kremową i odłożyć 1/4 jej objętości. Wymieszać owoce z resztą ubitej śmietanki, i przełożyć biszkopty. ( u mnie dodatkowo przełożone jeszcze dżemem malinowym).
  7. Odłożoną bitą śmietaną obłożyć boki tortu. Ozdobić wiórkami z czekolady. Wierzch posmarować glazurą z mango i resztę udekorować wg uznania. Smacznego!



1 komentarz:

  1. Też jestem szczęśliwą posiadaczką tej książki - jest świetna, i można znaleźć tam mnóstwo ciekawych przepisów. Do tej pory mnie nie zawiodła ;)

    A tort fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń