poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Ciasto marchewkowe z kremem serkowo-cytrynowym

Nigdy przedtem nie jadłam ani tym bardziej nie piekłam ciasta marchewkowego, dlatego miałam pewne obawy co do tego jak to ciasto wyjdzie, a jednak po pierwszym kawałku marchewkowej pyszotki zjadłam przynajmniej o połowę ciasta więcej niż założyłam ;p Cała rodzinka zgodnie stwierdziła, że ciasto nie tylko jest zjadliwe, ale też tak im posmakowało, że na pewno nie upiekłam go po raz ostatni...



Ciasto marchewkowe z kremem serkowo-cytrynowym
(przepis z "Baking" The Australian Women's Weekly)

Składniki:
na ciasto:
  • 250ml oleju (najlepiej słonecznikowy)
  • 250g brązowego cukru
  • 3 jajka
  • 540g marchewki (startej na tarce)
  • 120g orzeszków ziemnych niesolonych (lub jakichkolwiek innych)
  • 375g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki imbiru lub przyprawy korzennej (u mnie imbir)
na krem serkowo-cytrynowy:
  • 30g masła
  • 80g serka kremowego
  • 1 łyżeczka skórki cytrynowej
  • 240g cukru pudru
  • ew. kilka kropel aromatu cytrynowego
 Sposób przygotowania:
  1. Przygotować tortownicę, nastawić piekarnik na 180 stopni.
  2. Utrzeć olej, cukier, jajka w dużej misce mikserem, aż mikstura będzie puszysta.
  3. Za pomocą drewnianej łyżki wmieszać do miski marchew, orzechy a następnie przesiać do ciasta suche składniki. Wymieszać dokładnie i przenieść do tortownicy.
  4. Piec ciasto ok.1 godziny, wyjąć, ostudzić.
  5. Przygotować krem: ubić masło, serek,i skórkę mikserem na puszystą masę, dodać cukier puder i ucierać przez dłuższą chwilę.
  6. Ostudzone ciasto pokryć przygotowanym kremem. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz