środa, 26 października 2011

Tarta z panna cottą i jabłkami

Starsznie ciężko i pod górkę się robi. Zupełnie nie mam czasu piec,z czego nie jestem zadowolona, ale bywa: prawo jazdy, matura z historii sztuki, francuskiego i kilku innych mniej ciekawych przedmiotów....plus do tego warsztaty taneczne i moje ogólne jesienne zmęczenie nie pomagają ... Mam tylko nadzieję, że niedługo będę miała przerwę od nauki i będę mogła pisać częściej. W tym tygodniu dałam radę zająć się słodkościami tylko jeden raz, ale warto było, bo kocham tarty a tą szczególnie:) Przepis przerobiony z kilku różnych, ale warto spróbować:)

Tarta z panna cottą i jabłkami

Składniki:
Ciasto:
  • 125g mąki
  • 75g masła
  • 50g cukru pudru
  • 1 żółtko
Na krem panna cotta:
  • 250g śmietany kremówki
  • 100g cukru
  • 20g żelatyny
  • cukier wanilinowy
  • sok z cytryny 
  • 1/2 kg jabłek
  • dżem owocowy ( u mnie przepyszny dżem z dynii, kiedyś podam przepis-obiecuję)
Sposób przygotowania:
  1. Z podanych składników zagnieść kruche ciasto i przełożyć do lodówki na ok.30 min
  2. Po wyjęciu rozwałkować na cienki placek i wyłożyć nim formę do tart.
  3. Piec ok.20 min w temp.180 stC, najlepiej przykryte folią. Wyjąć, wystudzić
  4. Namoczyć połowę żelatyny (10g) w niewielkiej ilości wody, podgrzać dobrze śmietankę, z połową ilości cukru(50g) , cukrem wanilinowym i sokiem z cytryny. Zdjąć z ognia, wymieszać z żelatyną do dokładnego jej rozpuszczenia, zostawić do stężenia.
  5. Jabłka obrać, zetrzeć na tarce, zagotować (ok.5 min) z połową cukru, 50 ml wody i sokiem z cytryny.
  6. Pod koniec dodać resztę żelatyny ( moczonej przez 10min w wodzie).
  7. Ostudzić krem oraz jabłkową galaretkę, wyłożyć dżem na ciasto, potem wyłożyć krem, odczekać aż zastygnie i wyłożyć jabłkową galaretkę na brzegach ciasta. Przetrzymać ok.2h w lodówce i gotowe! Smacznego












3 komentarze: